معرفي مجموعه سفر در ايران در روزنامه همشهری
20
آوریل

معرفي مجموعه سفر در ايران در روزنامه همشهری

سفر مجازی به چهارگوشة ایران

«سفر در ایران» همراه با 4 فیلم مستند منتشر شد

 

مجموعة 4 جلدی کتاب‌های سفر در ایران، منوچهر طیاب مستندساز برجسته همراه با عکسها‌ی اسعد نقشبندی از سوی انتشارات کتاب خورشید در 2 نسخة فارسی و انگلیسی منتشر شد و در دسترس علاقمندان به سرزمین ایران قرار گرفت.

به گزارش همشهری، شکل‌گیری این مجموعه براساس دستنوشته‌های طیاب از 14 سال پیش آغاز شد و با پشتوانة‌50 سال سفر و پژوهش در قالب 4 کتاب نفیس دریای پارس، همراه باد در دل تنهایی کویر، زاگرس گاهوارة تمدنی کهن، البرز زادگاه فرهنگی به قدمت تاریخ، به سرانجام رسید. همراه با هر کتاب یک فیلم مستند بلند از ساخته‌های طیاب هم ضمیمه شده تا مخاطب را با خود به سفری در دل تاریخ ببرد.

در نگارش این کتابها قلم همچون دوربین فیلمبرداری به خلق تصاویر پرداخته و از ورای روایت‌هایی شیرین و مستند و با عکس‌هایی زیبا و گویا و نقشة راه، چشم‌انداز تازه‌ای می‌گشاید به تاریخ، طبیعت، آداب و رسوم و فرهنگ مردم ایران‌زمین.

دریای پارس در 228 صفحه و قیمت 60 هزار تومان عرضه شده و 3 کتاب دیگر هر کدام در  180 صفحه مصور و رنگی با قیمت 55 هزار تومان تصاویر کمتر دیده‌شده از 4 گوشة ایران را مقابل دیدگان خوانندگان قرار می‌دهند.

طیاب که از شناخته‌شده‌ترین مستندسازان ایران است برای هر کتاب یادداشتی کوتاه نوشته که در بخشی از یادداشت مربوط به زاگرس چنین آمده است: «در پس قلل بلند کوه‌های زاگرس،‌دریای ناشناختة مغرب به دریای ناشناختة مشرق متصل است و خورشید هر روز یک‌بار به دریای مغرب تن می‌شوید تا پگاهی دیگر پاک‌تر و روشن‌تر از روز پیش از دریای مشرق سربرآورد و به زادگاه کهن من بتابد.»

علاقمندان می‌توانند مجموعة 4 جلدی سفر در ایران را به زبان فارسی همراه با جعبة ویژه به قیمت 240 هزار تومان تهیه کنند ضمن اینکه هر 4 کتاب نسخة انگلیسی هم دارند که دوستداران کتاب باید برای دانستن قیمت این کتاب‌ها با انتشارات کتاب خورشید یا فرهنگسرای میردشتی تماس بگیرند. این مجموعه اوایل بهمن 94 در برنامه‌ای با حضور اهالی فرهنگ و ادب رونمایی شد.

همشهری

شمارة 6778

شنبه 22 اسفند 94

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پیشنهاد لحظه ای برای شما