مراسم رونمایی از ترجمه گزیده ‏‏ای از  داستانهای کتاب هشتاد سال داستان‌های کوتاه ایرانی در شهر رم
03
دسامبر

مراسم رونمایی از ترجمه گزیده ‏‏ای از داستانهای کتاب هشتاد سال داستان‌های کوتاه ایرانی در شهر رم

در روز 28 نوامبر 2022، مصادف با 7 آذر 1401، در کتاب‌خانه زیبای وَکِریا ناردی (یکی از 36 کتاب‌خانه های شهر رم) برنامه معرفی ترجمه ایتالیایی گزیده‌ای از کتاب “هشتادسال داستان‌های کوتاه ایرانی” برگزار شد. این برنامه با حضور ناشر “فوری لینِآ” فرانکو اسپوزیتو، آنتونللو ساکتی روزنامه نگار و بلوگر ایتالیایی “دیروز” و نویسنده چندین کتاب در باره ایران و ابوالحسن حاتمی یکی از مترجمین و تدوین کننده کتاب برگزار شد.

در ابتدا پیام ویدئویی آقای حسن میرعابدینی تدوین کننده سه جلد کتاب ایرانی ” هشتاد سال داستان‌های کوتاه ایرانی” چاپ کتاب خورشید و برگزیننده 22 داستان از این مجموعه برای ترجمه ایتالیایی، وهم‌چنین پیام خانم هاله ناظمی مترجم دیگر این مجموعه برای حاضرین پخش شد. سپس بحث در مورد این کتاب و اهمیت آن در معرفی نویسندگان ایرانی آن برای مخاطبین و علاقه‌مندان به ادبیات و فرهنگ ایران در بین سخنرانان ادامه یافت. اسامی نویسندگان معرفی شده در این مجموعه عبارتند از: صادق هدایت، بهرام صادقی، غلامحسین ساعدی، هوشنگ گلشیری، مهشید امیرشاهی، احمد محمود، غزاله علیزاده، رضا فرخ‌فال، منیرو روانی‌پور، اصغر عبدالهی، شهریار مندنی پور، ابوتراب خسروی، علی خدایی، شهلا پروین‌روح، بیژن کارگر مقدم، محمد بکایی، حامد حبیبی، محمدرضا صفدریان، محمد کشاورز، شهرام مرادی، آسیه نظام شهیدی و فریبا وافی.
سخنرانان در مورد این کتاب و اهمیت آن در معرفی نویسندگان ایرانی آن برای مخاطبین و علاقه‌مندان به ادبیات و فرهنگ ایران به بحث نشستند. در بین گفتگوها نیز قطعاتی از داستانها توسط خانم گاودیا شاکّا برای حاضرین قرائت شد تا حاضرین با جوانب مختلف موضوعات داستان‌ها آشنا گردند..
در این شب تعدادی از علاقه‌مندان به ایران و فرهنگ و ادبیات آن شرکت داشتند و نکته قابل توجه حضور تعدادی از خانم‌های گروه کتاب‌خوانی این کتاب‌خانه بود. آنها با تمرکز فراوان گفتگوها را دنبال ‌کرده و با برداشتن یادداشت و سوالات دقیق و موشکافانه نسبت به ایران و ادبیات آن علاقه نشان دادند.
در این شب نمایشگاهی نیز از عکس‌های خانم محیا رستگار در باره زنان ایرانی در مشاغل و حرفه‌های مختلف برگزار شده بود که از طرف حاضرین با استقبال زیاد روبرو شد.

 

 

 

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پیشنهاد لحظه ای برای شما