شب میراث خوشنویسی (به مناسبت انتشار کتاب مرقع سپاهان)
22
نوامبر

شب میراث خوشنویسی (به مناسبت انتشار کتاب مرقع سپاهان)

به مناسبت انتشار کتاب «مرقع سپاهان» (مجموعه خوشنویسی از قرن سوم هجری تا دوران معاصر)، گردآوری دکتر یدالله آقابابایی، هفتصد و دهمین شب از شب‌های بخارا  به معرفی و رونمایی از این کتاب اختصاص یافته است. این نشست در ساعت پنج بعد از ظهر یکشنبه بیست و هشتم آبان‌ماه ۱۴۰۲ با سخنرانی دکتر یدالله آقابابایی، دکتر حمیدرضا قلیچ‌خانی، دکتر شهاب شهیدانی، زهرا آقابابایی، مسعود کازری و علی دهباشی در تالار فردوسی خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد.

دکتر آقابابایی (متولد ۱۳۲۴ – اصفهان) در سال ۱۳۴۶ وارد دانشکده داروسازی دانشگاه تهران شد و در سال ۱۳۴۹ از این دانشگاه مدرک دکتری دریافت کرد. در کنار کار حرفه‌ای به جمع‌آوری آثار هنری به ویژه گزیده‌ای از میراث خوشنویسی همت گمارد و این مجموعه حاصل چهل سال شور و اشتیاق او به هنر این سرزمین است.
تدوین کتاب با مقدمه‌های مفصل درباره تاریخچه خوشنویسی، معرفی آثار و تغییرات دوره‌ای در سیر خوشنویسی ایرانی به سر‌انجام رسیده است. کتاب «مرقع سپاهان» به دو زبان فارسی و انگلیسی به همراه ضمیمه آن (شرحی بر مرقع سپاهان) را انتشارات کتاب خورشید با همکاری کتابسرای میردشتی منتشر کرده‌اند.

شب میراث خوشنویسی در ساعت پنج بعد از ظهر یکشنبه بیست و هشتم آبان‌ماه ۱۴۰۲ در خانه اندیشمندان علوم انسانی به نشانی: خیابان نجات‌اللهی (ویلا)، چهارراه ورشو، تالار فردوسی برگزار شد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پیشنهاد لحظه ای برای شما