معرفی کتاب موی بافته در روزنامه همشهری
21
آوریل

معرفی کتاب موی بافته در روزنامه همشهری

«موی بافته» به زندگی زنان می‌پردازد

رمان «موی بافته»، نخستین اثر «لَتیسیا کلمبانی»، نویسنده معاصر فرانسوی است. در این کتاب در اپیزود‌های جدا با زندگی زنان در گوشه‌های مختلف جهان آشنا می‌شوید. گاهی شما را به هندوستان می‌برد. «اسمیتا» زنی فقیر در اوتارپرادش هند است. جایی که او را نجس می‌پندارند و باید پست‌ترین کارها را بکند. چون او یک «دالیت» است و در تاریخ اجتماعی هند او از حداقل‌های حقوق انسانی برخوردار است و کمتر حق مدرسه رفتن دارد و…
در فصلی دیگر ما به سیسیل ایتالیا می‌رویم. به زندگی «جولیا» سرک می‌کشیم که در یک آتلیه خانوادگی کار می‌کند. در بخش دیگر به زندگی «سارا» در مونترال کانادا و…
در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «سارا، وقتی در آینه به‌خود نگاه می‌کرد، زن 40‌ساله‌ای را می‌دید که در همه کار موفق بوده است: 3فرزند زیبا داشت، خانه‌ای مرتب در محله‌ای ثروتمند و شغلی که خیلی‌ها حسرتش را می‌خورند. او نمونه‌‌ای از آن زن‌هایی بود که در مجله‌ها می‌بینیم، خندان و کامل. زخمش دیده نمی‌شد، ‌نامرئی بود، زیر آرایش فوق‌العاده و کت و دامن مارک‌دارش تقریبا ناپیدا بود.
این 3زن، زنانی هستند که از لحاظ سبک زندگی، موقعیت اجتماعی، فرهنگ، رسوم و اعتقادات کاملا باهم متفاوت‌اند، اما عزم و اراده‌ای همسان، زندگی‌شان را به‌هم پیوند می‌دهد. همچون 3‌دسته‌ موی درهم‌تنیده که بافتی را می‌سازند. این رمان تاکنون به ۳۶زبان ترجمه شده و ۱۵۰هزار نسخه از آن در فرانسه به‌فروش رفته و بیش از 20جایزه ادبی را از آن نویسنده خود کرده است.
کتاب توسط کتایون شادمهر از فرانسه به فارسی ترجمه و انتشارات کتاب خورشید آن را منتشر کرده است. چاپ اول این رمان در تیراژ ۵۰۰نسخه با قیمت 40هزار تومان عرضه شده است.

چهار شنبه 19 شهریور 1399

کد مطلب : 109644

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پیشنهاد لحظه ای برای شما